weer heilbot - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Leen Spaans - WaarBenJij.nu weer heilbot - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Leen Spaans - WaarBenJij.nu

weer heilbot

Door: sovzeevissen

Blijf op de hoogte en volg Leen

01 Juni 2010 | Noorwegen, Oslo

Goedenacht families

Nog even de inspiratie kunnen vinden om een stukje te schrijven over de dag van vandaag. Het was een dag waarop Ed Helsloot wederom een heilbot heeft gevangen en weer was het een joekel van 1 meter en 5cm.

Hij heeft ons een lesje geleerd wat het heilbotvangen betreft maar gelukkig hebben we nog een dag dus de kansen voor ons zijn er nog.

Het was deze dag nogal onstuimig op zee dus na een uurtje buitengaats zijn we het fjord ingegaan om ons geluk te beproeven.Daar hebben we een paar mooie zeewolven kunnen vangen en Luc geluk had nog een leng.

Na een heerlijke vismaaltijd werd het weer wel heel erg slecht,het waait als een gek en de sneeuwbuien blijven komen,morgen is misschien alles weer wit.

Na de inspectie van de boot ivm met de harde wind werd er beweerd dat er een hengel was gebroken op bootje 1.
Jan vd Meulen werd een beetje wit om zijn neus en rende werkelijk naar de steiger toe maar zoals gewoonlijk deze week werd er weer iemand in de maling genomen en was de rest van de club aan het schudden van de lach.

Met Dennis gaat het ook niet helemaal goed want die liep zomaar een verkeerd huisje in en ging bij een dikke duitser op de bank zitten.
Weer lol voor 10 natuurlijk.

Nu ga ik ook slapen,nog een dag en dan weer naar vrouw en kindjes.

ps de scahrren hebben we zelf opgegeten schatje dus Verena moet ook kabeljauw eten.

Welterusten.

• 01 Juni 2010 - 05:50

Hannie:

Geweldig dat Ed H een heilbotspecialist is geworden.Ook de zeewolven
    zullen menigeen van jullie nog nooit gevangen hebben.Nou ik hoop dat het nog visweer is vandaag en dat er nog wat beren uitkomen.Zo niet dan kunnen jullie slapen om woensdag uitgerust aan de terugreis te beginnen.Groet Hannie

• 01 Juni 2010 - 07:30

Nel:

hallo allemaal,

Komen jullie maar snel terug. de voorspelling is dat het weekend hier 23 graden wordt. Sneeuw hebben we genoeg gehad.
    Nog veel plezier de laatste dag en een goede reis terug.

• 01 Juni 2010 - 10:32

Loes:

laatste dagje aangebroken. Hopen dat er vandaag nog even goed gevangen wordt als afsluiting. Morgen weer aan de terugreis. Ben echt benieuwd naar de verhalen.

Groetjes Loes