De eerste reisdag (2) - Reisverslag uit Badhoevedorp, Nederland van Leen Spaans - WaarBenJij.nu De eerste reisdag (2) - Reisverslag uit Badhoevedorp, Nederland van Leen Spaans - WaarBenJij.nu

De eerste reisdag (2)

Blijf op de hoogte en volg Leen

01 April 2014 | Nederland, Badhoevedorp

Vandaag hebben wij een voorspoedige reis gehad, we zijn om ongeveer 21.30 uur de langen Oresundbrug, die Denemarken en Zweden verbind overgegaan.
Voordat we de eerste overtocht hadden bij Puttgarden hebben we een aantal kilometers dichte mist gehad. Ook tijdens de overtocht was het nog erg mistig we hebben dan ook niet veel gezien behalve een dichte deken van mist. Toen we de boot afgingen werd het als snel beter en hebben we besloten om pas te gaan eten als we in zweden waren.
We hebben toen nog een aardig stuk gereden voor dat we konden gaan genieten van de maaltijd van Kees die door zijn vrouw was bereid.Ter hoogte van Malmö zijn we gestopt. Daarna hebben we nog tot 1 uur gereden voordat we de motor hebben gestopt om te gaan slapen. We zijn tot Markaryd gekomen. Morgenochtend gaan we weer verder.

Leen

• 01 April 2014 - 02:02

José:

Lekker al die mist achter jullie laten; anders zie je straks geen vis voor ogen!

• 01 April 2014 - 05:22

Yolande:

Goedemorgen allemaal, ik hoop ,dat jullie een beetje geslapen hebben zodat jullie vandaag weer fris aan de verdere reis kunnen beginnen. Jullie zijn al een aardig eindje op weg. Hopelijk verder geen mist meer. Hartelijke groeten en een fijne veilige reis.

• 01 April 2014 - 06:56

Mariska:

Have fun dag nummer 2 hopend gaan jullie mooie dingen zien.

Verslag uit: Nederland, Badhoevedorp

SOVZEEVISSEN opnieuw naar Soroya-Noorwegen

Soroya- Noorwegen
1e verslag

Nog 30 dagen dan vertrekken wij met de eerste groep van 5 man (Hans Bourquin, Leen Spaans, Dennis Klaassen, Luc Verhagen en Kees hartman) met een camper naar Soroya-Noorwegen om daar een week te gaan vissen. Het is een reis van zo 3100 km door Zweden en Finland en uiteindelijk Noord Noorwegen om dan bij Oksfjord de ferry te pakken naar Hasvik op het eiland Soroya. We vertrekken maandagmorgen 31 maart en hopen donderdag avond de laatste ferry te pakken naar Hasvik. De andere zes leden (Rick Zuidwijk, Ed Nielen, Martin van Os, Theo Schaasberg, Jan vd Meulen en Anton van Heijst) vertrekken donderdagavond 3 april met het vliegtuig en komen vrijdag morgen om 6.30 uur aan op Hasvik. Wij kunnen dan met vier boten ons een week uitleven met het vissen op grote skrei kabeljauw. In die tijd worden de grotere exemplaren gevangen de zgn skrei kabeljauw en dat er grote exemplaren rond zwemmen is een feit, pas nog is er een kabeljauw gevangen door beroepsvissers van 80 kg en 180 cm groot. Wij zijn trouwens al erg blij met 30+ kg vissen. Het is de bedoeling vanaf 31 maart elke dag een stukje te schrijven over onze belevenissen en foto’s te plaatsen.
Links onder op deze pagina kan men zich aanmelden op de mailinglist, je krijg dan automatisch bericht als er iets nieuws is geplaatst.

Leen Spaans
sovzeevissen.nl