De derde reisdag. - Reisverslag uit Umeå, Zweden van Leen Spaans - WaarBenJij.nu De derde reisdag. - Reisverslag uit Umeå, Zweden van Leen Spaans - WaarBenJij.nu

De derde reisdag.

Blijf op de hoogte en volg Leen

02 April 2014 | Zweden, Umeå

Vanmorgen zijn we al om 6 uur vertrokken, Hans, Luc en ik waren al rond 5.30 uur wakker en hebben toen met een beetje extra lawaai ook de rest wakker gemaakt. We rijden door een prachtige omgeving en kunnen nu zien dat we in het noorden rijden, bevroren meren sneeuwresten en verkeersborden met sneeuwscooters er op. Terwijl ik dit schrijft staan we in Umea bij een benzinepomp. We gaan zo weer op weg en proberen Alta in Noorwegen te bereiken dit is ongeveer nog 900 km. We hebben dan morgen alle tijd om richting oksfjord te rijden waar onze Ferry vertrekt naar onze eindbestemming.
Op het ogenblik zitten we zo'n 450 km van de Finse grens.
Vannacht heb iedereen van ons goed geslapen, sommige van ons gaan al een beetje wennen aan het campingleven. Het kacheltje doet het prima en dat is maar goed ook want s'nacht vriest het hier nog aardig.
Vanavond laat ik nog even weten of we Alta bereikt hebben.

Leen

• 02 April 2014 - 09:20

Ben Ouwerkerk:

met genoegen lees ik jullie reisverslag. maar ben toch blij dat ik hier in scheveningen lekker in het zonnetje zit met 20 graadjes. fijn dat de reis voorspoedig verloopt. en hoe was het vannacht met de gassen na het eten van de uien/ de foto zal best wel mooi zijn die erbij geplaatst is leen, maar als je hem omdraait is ie nog beter zichtbaar. (aingleton?) goede reis verder en veel pleaier

• 02 April 2014 - 09:26

Hannie:

Fijn dat alles naar wens verloopt,leuke foto denk ik.
    Hier is ook alles geregeld,Ed zijn handbagage is al 2 x veranderd van rugzak naar handbagagekoffertje,
    hoop dat de overstaptijd morgenavond voldoende is voor de vlucht naar Hasvik.Nou veilige reis verder en veel plezier,hoop dat de volgende foto's gewoon staan,groet Hannie

• 02 April 2014 - 09:59

Monique:

Zo vroege vogels op naar de volgende kilometers. Kacheltje ? jullie kunnen elkaar toch warm houden.
    Leuke foto van mijn man zelfs ondersteboven is hij herkenbaar.
    Veilige reis.

• 02 April 2014 - 10:17

Martin:

Hallo Noormannen, jullie hebben de gang erin zeg ook bij mij begint het nu te kriebelen hoor. Goede reis verder en tot vrijdag.

• 02 April 2014 - 10:46

An:

Nou jullie hebben weer een hoop lol , ik hoop dat jullie niet bevroren terug komen . Het is hier heerlijk weer !
    goede reis verder !Zetten jullie de foto,s altijd onderste boven.! ha ha

• 02 April 2014 - 11:03

Arie En Nel:

Hallo allemaal ,

Wat een avontuur , Volgens mij maken jullie alle weersomstandigheden mee.
    Leuke verslagen om te lezen, fijn dat alles voorspoedig verloopt .Goede reis verder en geniet van alles.

Groetjes Arie en Nel

• 02 April 2014 - 12:43

Ed:

Dat gaat lekker boys!!!!zag net op google maps dat er 2 x wegwerkzaamheden te verwachten zijn vanaf Umea naar Alta (863 km)maar wellicht is het daar wat rustiger op de weg dan in ons kikkerlandje....wordt er ook nog een beetje goeie muziek gespeeld tijdens de rit???we horen het nog wel.... goeie reis en tot vrijdag..

• 02 April 2014 - 19:41

P V D Kuil:

Hoi Dennis en je vrienden ik hoop dat de reis goed verloop en geen pech onderweg en nu maar hopen dat de vangste goed zijn ik hoor het wel. Groeten aan de jongens

• 02 April 2014 - 21:01

Ed Helsloot:

Jongens, ziet er allemaal goed uit. Met lede ogen zal ik jullie volgen.
    Dennis,, een beetje vrolijker kijken.
    Groetjes

Verslag uit: Zweden, Umeå

SOVZEEVISSEN opnieuw naar Soroya-Noorwegen

Soroya- Noorwegen
1e verslag

Nog 30 dagen dan vertrekken wij met de eerste groep van 5 man (Hans Bourquin, Leen Spaans, Dennis Klaassen, Luc Verhagen en Kees hartman) met een camper naar Soroya-Noorwegen om daar een week te gaan vissen. Het is een reis van zo 3100 km door Zweden en Finland en uiteindelijk Noord Noorwegen om dan bij Oksfjord de ferry te pakken naar Hasvik op het eiland Soroya. We vertrekken maandagmorgen 31 maart en hopen donderdag avond de laatste ferry te pakken naar Hasvik. De andere zes leden (Rick Zuidwijk, Ed Nielen, Martin van Os, Theo Schaasberg, Jan vd Meulen en Anton van Heijst) vertrekken donderdagavond 3 april met het vliegtuig en komen vrijdag morgen om 6.30 uur aan op Hasvik. Wij kunnen dan met vier boten ons een week uitleven met het vissen op grote skrei kabeljauw. In die tijd worden de grotere exemplaren gevangen de zgn skrei kabeljauw en dat er grote exemplaren rond zwemmen is een feit, pas nog is er een kabeljauw gevangen door beroepsvissers van 80 kg en 180 cm groot. Wij zijn trouwens al erg blij met 30+ kg vissen. Het is de bedoeling vanaf 31 maart elke dag een stukje te schrijven over onze belevenissen en foto’s te plaatsen.
Links onder op deze pagina kan men zich aanmelden op de mailinglist, je krijg dan automatisch bericht als er iets nieuws is geplaatst.

Leen Spaans
sovzeevissen.nl