Aankomst in Nappstraumen - Reisverslag uit Leknes, Noorwegen van Leen Spaans - WaarBenJij.nu Aankomst in Nappstraumen - Reisverslag uit Leknes, Noorwegen van Leen Spaans - WaarBenJij.nu

Aankomst in Nappstraumen

Door: Leen en Hans

Blijf op de hoogte en volg Leen

08 Mei 2019 | Noorwegen, Leknes

Aankomst in Nappstraumen Lofoten Vanmorgen kon ik uitslapen, de vroege vogels kwamen pas om 5.10 pffff. We reden om 6.30 weg om de laatste 300 km weg te rijden. Ik vond het het mooiste gebied waar ik in Noorwegen ooit gereden heb. Wat een mooie vergezichten en natuur. Rond 13 uur waren wij bij onze eindbestemming zo 3200 km verder. Het is een prachtige locatie, het huisje is top. Om 18 uur de mensen van het vliegveld opgehaald en hebben we samen gegeten. Vanavond instructie op de boten gehad. Morgen om 10 uur gaan we met een visgids het water op en gaan we zien of er een visje te vangen is.

Hier nog even een verslagje van de vliegende vissers. Om kwart voor zes ging de wekker na een hele avond tas inpakken en weer uitpakken en weer inpakken, wat een bende nemen we elke keer weer mee. Om half zeven stond ik bij Theo voor de deur en daarna nog even Martin opgehaald in Pijnacker Na een een half uurtje waren we op Schiphol en daar stond de rest van de bende ons al op te wachten. Het inchecken was al geregeld door anton dus we konden zo doorlopen bij de controles. De eerste vlucht naar Oslo was ongeveer anderhalf uur en daar hebben we een broodje gegeten en een biertje gedronken,dit moet je ook niet te vaak doen want een biertje en een broodje is ongeveer 25 euro. Maar het is vakantie dus wat maakt het uit. Volgende vlucht was van Oslo naar bodo en dit duurde ook weer anderhalf uur,ook dit verliep weer probleemloos en na een vlucht over besneeuwde bergen landen we rond vijf uur op bodo. Hier hadden we een half uur om in het propeller vliegtuig te stappen om het laatste stukje naar leknes te vliegen,na een vlucht van twintig minuten waren we eindelijk op de plaats van bestemming,hier gaat ons vis avontuur beginnen. De huisjes zijn mooi en de omgeving adembenemend dus we krijgen wel een leuke week,morgen om acht uur ontbijten met een eitje van Luc en om tien uur gaan we het water op met de visgids.

• 09 Mei 2019 - 04:11

Loes:

Nou de groep is compleet. Het is zeker een mooie omgeving waar jullie zitten. Nu op naar die grote vissen

• 09 Mei 2019 - 04:18

Cordes Travel:

Welkom in Nappstraumen heren.... onze parel in Noorwegen. Doe de groeten aan visgids Martin, die is jarig vandaag ! Veel plezier straks en we wachten met smart op de foto's.
    Vanaf vandaag zal ik deze link delen bij de vangstberichten.

• 09 Mei 2019 - 04:29

Hannie:

Leuk 2 verslagen, wat een verwennerij.
    Campergroep jullie genieten echt van iedere minuut. Wat is het snel gegaan 3200 kilometer rijden.
    Fijn dat de locatie en de huisjes top zijn. Ik dacht er op Schiphol vertraging van 45 minuten was.
    25 € voor een biertje en broodje en dat in een Europees land.8 uur bezig om maar 3 uur te vliegen.
    hoop dat jullie een leuke avond hebben gehad, en de uitslag hebben weg gespoeld. Nou een goeie visdag, fijn dat er vandaag een vis gids meegaat, die jullie gaat wijzen waar die enorme jongens te vangen zijn.
    Geniet van het vissen, de natuur, en de gezelligheid. Ik kijk nu al uit naar foto's met hele grote vissen.
    Groet Hannie

• 09 Mei 2019 - 04:58

Nel :

Hopelijk heb je goed geslapen Leen nu ajax niet naar de finale gaat .
    Fijn dat jullie nu compleet zijn en vandaag kunnen gaan vissen met hopelijk goede weersomstandigheden.
    Kijk uit naar de foto’s
    Heel veel plezier met zijn allen en hoop dat de vissen willen bijten .

• 09 Mei 2019 - 07:08

Leni :

Hiep hoi allemaal complet het visfeest gaat beginnen.
    Veel succes droom eerst nog lekker na de reis.
    Gr Leni.

• 09 Mei 2019 - 08:37

Bep Bourquin:

Wat fijn dat jullie allemaal goed aangekomen zijn. En nu op naar de vissen. De pan staat al klaar

• 09 Mei 2019 - 10:29

Els:

De omgeving ziet er inderdaad prachtig uit op de foto! Wat een rust! Hopelijk hebben jullie allemaal goed geslapen vannacht. Ben benieuwd wat voor weertje het vandaag bij jullie is. Hier schijnt inmiddels de zon.
    Groetjes, Els

• 09 Mei 2019 - 11:58

Chris Almekinders:

Goedemiddag,

Vorige reisverslagen heb ik jullie visreizen ook al gevolgd.
    Wij hebben in 2017 in Å gevist op de Lofoten, was ook een pracht reis.
    Ik zou zeggen in goed Noors gebruik : Skitt Fiske !!