De vierde visdag - Reisverslag uit Leknes, Noorwegen van Leen Spaans - WaarBenJij.nu De vierde visdag - Reisverslag uit Leknes, Noorwegen van Leen Spaans - WaarBenJij.nu

De vierde visdag

Door: Boudewijn

Blijf op de hoogte en volg Leen

12 Mei 2019 | Noorwegen, Leknes

Vandaag zondag, onze vierde dag hier in het land der Vikingen. De kibbeling van gisteravond waarvan de visolie nog zijn heilzame werking gaf heeft ons vandaag Power gegeven om het water weer op te varen ,echter het weer was winderig NW tot west met valwinden van over de bergen weerhield ons niet om te gaan. Na een goed ontbijt (uiteraard broodtje ei)en broodtje worst in de middag was het zover. Deze keer zijn we in de buurt gebleven,kleine 10 minuten varen van ons verblijf,de eerste keer dat wij de pilkers lieten zakken dacht Ed Nielen dat hij vast zat echter ........jawel de heilbot ging er vandoor met zijn pilker wat ging dat snel alle hens aan dek Martin aan het roer en Kees trof voorbereidingen om als het zover was hem binnen te halen.Wat een kracht meting was het tussen heilbot en Ed de andere boten zagen het schouwspel gebeuren van dichtbij waarvan Dennis live opnames maakte. Maar helaas bij de boot liet de pilker los,wat jammer na deze kracht inspanning. Ook Theo heeft bezoek gehad van een heilbot,ook deze konden we niet binnen halen. De dag opbrengst was minimaal.Na een goede maaltijd deed Ed zijn verhaal ,al met al was het toch een dag met een goud randtje!.Ook wil ik Hans en Leen bedanken voor alle voorwerk van deze reis en dank voor een ieders inzet. Zo lieve mensen ,morgen een nieuwe dag,we zullen er klaar voorzijn wie weet is het zover........ Groetjes Boudewijn

Nog even een klein stukje van mij. Vanavond hebben wij bezoek gekregen van een familie orka’s, ze zwommen vlak voor de deur in het fjord. Dennis is nog even snel met de gids mee gegaan in een bootje en heeft van vlakbij schitterende foto’s gemaakt. Leen

PS foto s van de 3e visdag staan bij de 2e visdag

• 12 Mei 2019 - 22:32

Henk:

Wat een geweldige gebeurtenis met de Orca's.
    Bofkonten zijn jullie.
    Geniet er van.

• 13 Mei 2019 - 03:10

Leni:

Wat bijzonder allemaal. De sport om de heilbotten te vangen. Meemaken hoe sterk die vissen zijn. Succes vandaag hopelijk meer geluk om ze te slim af te zijn.
    Wat prachtig om de orka’s in het echt te zien, wat een belevenis, dat vergeten jullie nooit meer.. nog heel veel plezier . Gr Leni.

• 13 Mei 2019 - 03:54

Nel:

Goedemorgen
    Leuke foto’s om te zien en om te lezen dat jullie het naar je zin hebben .Vandaag nieuwe kansen Misschien dat jullie de heilbotten vandaag wel aan boord kunnen krijgen .
    Hopelijk is het weer goed .
    Wens jullie een goede vangst .Veel plezier met elkaar en kijk weer uit naar het volgende verslag van jullie belevenissen .

• 13 Mei 2019 - 04:42

Cordes Travel:

Hai,

Nappstraumen is top, zelf kort bij de huisjes kun je al grote heilbot vangen. Ook de schollen zijn maar 1 minuut varen, niet vergeten even op de Schol te gaan ! Schar zit er ook, aan de overkant vd huisjes. Nappstraumen Lofoten, onze favoriet.

• 13 Mei 2019 - 04:43

Hannie:

Waj een geweldig gevecht van Ed en de heilbot. Helaas heeft de Heilbot gewonnen.
    Maar nog 2 dagen om wraak te nemen.Fijn dat er uiteindelijk nog 1 boot vis heeft gevangen, de boot van Ed, Martin en Kees.De koelboxen zullen wel redelijk vol zijn.En wat een spectaculair uitzicht moet dat geweest zijn, vanuit jullie huisjes de Orca"s. Voor de Ajax fans was het goed om ook nog Ajax kampioen zien worden.Nou ik hoop dat jullie nog 2 dagen kunnen vissen, maar de vooruitzichten zijn niet zo gunstig.
    Profitier nog 2 dagen van jullie geweldige vakantie.Ik sluit me bij Boudewijn aan, Hans en Leen bedankt, voor het organiseren van deze geweldige visvakantie.Groetjes Hannie

• 13 Mei 2019 - 04:55

Geraldine:

Wat is het leuk om jullie te volgen! Prachtige visverhalen en daarbij komt de gezelligheid ook goed naar voren. En dat je orka's voorbij ziet zwemmen is natuurlijk ook helemaal geweldig! Blijf genieten! Ik geniet mee.

• 13 Mei 2019 - 05:16

An Spaans:

Wat hebben jullie weer een geweldige reis . En wat mooi om die orka,s zo van dicht bij te zien ..
    en ga vooral door met jullie leuke verslagen .
    Ik geniet mee !

• 13 Mei 2019 - 05:20

Hannie:

Jammer dat Ed zijn video van zijn gevecht van 30 minuten met de heilbot er niet bij staat.

• 13 Mei 2019 - 06:00

Bep Bourquin:

Wat een belevenis die orka,s geweldig Mooie foto,s. Wel te hopen dat er nog(een paar)heilbot gevangen wordt. Veel succes nog.

• 13 Mei 2019 - 16:00

Monique:

Mooi hoor die orka's alleen jammer dat die jullie vis opeten / jagen

• 13 Mei 2019 - 16:45

Chris Almekinders:

Prachtige verhalen...schitterend gebied die Lofoten.
    Veel succes met het vangen van de heilbotten.
    Blijven proberen bij onderwater bergjes met diepe stukken in de buurt dan komen er wel aan boord.