De eerste officiële visdag - Reisverslag uit Vesterålen, Noorwegen van Leen Spaans - WaarBenJij.nu De eerste officiële visdag - Reisverslag uit Vesterålen, Noorwegen van Leen Spaans - WaarBenJij.nu

De eerste officiële visdag

Door: Dennis Klaasen

Blijf op de hoogte en volg Leen

19 Mei 2022 | Noorwegen, Vesterålen

De eerste officiële visdag:

Hoewel gisteren na aankomst iedereen bekaf was is er toch nog één bootje uitgevaren. Het weer was prachtig waardoor Schipper Ed, matrozen Kees, Hans 2 en Dennis het niet konden laten met als resultaat een aantal mooie kabeljauwen.

Iedereen lag gisteren op tijd op bed en was vanmorgen weer vroeg op. Luc was alweer ei met spek aan het bakken wat hij al jaren elke dag voor ons verzorgd.Om 08.00 uurzijn we op de boten gestapt en begon onze eerste dag.

Boot 1:Boot 2:Boot 3:

LeenEd N.Anton

Hans B.Kees.Theo

Ed H.Martin.Hans 2

Dennis.Boudewijn.Luc

De bedoeling was om vol op de Heilbot te gaan vissen. Eerst zijn we kleine koolvis gaan vangen wat al resulteerde in een paar mooie kabeljauwen als bijvangst.

Na voldoende aasvis te hebben gevangen zijn we zeker 45 minuten doorgevarenna de heilbotstek van dit moment. Vrij snel werd er in bootje 3 een mooie gevangen maar daarna werd het stil….erg lang stil, gelukkig werd er toch nog in bootje 3 wederom een mooie heilbot gevangen. Aan het weer lag het niet maar vandaag zijn er maar 2 heilbotten gevangen. Na het verlaten van de heilbotstek zijn eigenlijk alle 3 de bootjes een eigen kant op gevaren op zoek naar andere mooie stekken. Gelukkig werden die gevonden wat resulteerde in mooie kabeljauwen, long, leng en super sterke koolvissen. Deze vissen zijn super sterk wat een mooie sport oplevert. De lengte van onze gevangen koolvissen lagen tussen de 60 cm en 100 cm. Echter had Leen de grootste beet van allemaal. Helaas kwam zijn lijn bij het binnendraaien in de knoop met die van Ed H waardoor net voor het aan boord trekken van de vis deze losschoot….Leen was niet blij.Om 17.00 uurwaren we allemaal terug bij ons verblijf waarna er een aantal de vis gingen schoonmaken, bootjes schoonspuiten en koken (Thaise viscurry). Na de afwas is de groep wat voor zichzelf gaan doen (douchen, kaarten, wandelen en borrelen) om vervolgens weer op tijd te gaan slapen.

Mvg. Dennis

• 19 Mei 2022 - 20:48

Hannie:

Leuk verslag blij mee.
    Fijn dat jullie op 1 e dag al zoveel gevangen hebben.Jammer dat Leen de vis niet heeft binnen gehaald.
    Maar komen nog dagen genoeg.Het weer schitterend,jullie treffen het.Nou gezellige avond,hoop dat jullie ESPN met voetbal hebben.En morgen weer een mooie visdag.Hannie

• 19 Mei 2022 - 20:58

Leen Van Os:

Mooi verslag en gelukkig ook al mooie vissen gevangen. Top en dat allemaal in een goede sfeer!

• 19 Mei 2022 - 21:01

Yolande:

Hallo mannen, wat goed, dat jullie al aardig wat gevangen hebben. Dat belooft vast meer. Ik hoop , dat het weer zo goed blijft. Jullie hebben ook weer heerlijk gegeten, dat smaakt wel na zo’ n dag. Een fijne avond en een goede nachtrust. Morgen veel succes op jacht naar de grote vissen . Groetjes van Yolande

• 19 Mei 2022 - 21:15

Kenny:

Mooie vangst hoor mannen en wat een heerlijk weer daar. Goed begin van een top vakantie!

• 19 Mei 2022 - 22:08

Oma B:

Goed zeg ,al zoveel gevangen. Goed begin he.Ik verheug me al op de vis
    Mooie foto ,s .En lekker eten zo te zien.

• 19 Mei 2022 - 23:48

Arie En Nel:

Leuk om te lezen dat jullie dgevangen hebben .Jammer broertje dat de vis los schoot. Maar morgen weer nieuwe kansen . Dat klinkt goed wat jullie gegeten hebben De Thaise viscurry zal vast gesmaakt hebben na een dag vissen. Leuke foto's
    Veel succes allemaal morgen

• 20 Mei 2022 - 07:01

Leni :

Wat een leuk bericht, mooi weer, goed humeur veel vis lekker eten zo dag kan toch niet meer stuk. Alleen slikken om de verloren vis,gelukkig nog veel dagen om de grootste vis te vangen. Heren heel veel plezier .

• 20 Mei 2022 - 08:00

Monique:

Tot nu toe geen klagen lees ik fijn dat het weer zo mooi en rustig is hoop dat het zo blijft. Top verslag Dennis. Op naar het avontuur van vandaag wordt weer bijzonder. We zien het verslag en de foto's tegemoet.
    Goede vangst.

• 20 Mei 2022 - 14:31

Wil:

Ziet er gezellig uit de mannen zo met elkaar.
    En over eten dat is ook niet te klagen.
    ik ben benieuwd naar het recept van de viscurry.
    een fijne dag voor vandaag gewenst
    en let goed op met het binnenhalen van de gevulde netten .