Mikkelvik Brygge (2) - Reisverslag uit Stenlunda, Zweden van Leen Spaans - WaarBenJij.nu Mikkelvik Brygge (2) - Reisverslag uit Stenlunda, Zweden van Leen Spaans - WaarBenJij.nu

Mikkelvik Brygge (2)

Blijf op de hoogte en volg Leen

07 Mei 2017 | Zweden, Stenlunda

Het tweede verslag.

Vanmorgen zijn we om ongeveer 7.30 uur vertrokken van onze parkeerplaats.
De eerste was om 5.15 uur zijn bed uit is een stuk gaan wandelen en koffie gaan drinken bij de pomp. De rest volgde rond 6.30 uur. We probeerde om even te douche bij de benzine pomp maar helaas defect. Dennis en ik gingen dan maar in de camper er onder staan. Ik had nog een beetje lauw water, Dennis koud dus het klagen was weer niet om aan te horen. "Wat is leuk aan kamperen" hebben we wel een aantal keren gehoord.
Om 9.15 uur waren wij de Oresund Bridge over en waren wij op Zweeds grond gebied. De vorige jaren reden we zo de grens voorbij maar tegenwoordig is er weer grensbewaking en moesten wij onze paspoorten laten zien.
Rond 12 uur zijn we weer gestopt, de heerlijke erwtensoep gegeten(bedankt Lucia) en even eieren gekocht bij de Lidl die we waren vergeten. Luc voelde zich zo ongelukkig dat hij geen eieren kon bakken dat we blij zijn dat hij morgenochtend eindelijk z' n gang kan gaan voor ons.
We zijn vandaag een flink stuk op geschoten en liggen goed op schema nog 1500 km naar Tromsø.
We zijn weer gestopt, een uur rijden voorbij Stockholm. Hebben daar gegeten, voor diegene die geïnteresseerd zijn wat er op het menu stond, opnieuw roti met als dessert aardbeien en pudding en slagroom. Het thuisfront hoef dus geen medelijden te hebben.
We hebben het gezellig met elkaar ondanks mijn bril die tijdens het schoonmaken van de glazen spontaan brak, de vergeten eieren, iemand die vroeg opstaat en iemand die niet van kamperen houd.
We moeten in drie dagen nog ongeveer 1500 km rijden dus doen de komende dagen rustig aan. Morgenochtend ga ik met Ed eerst nog een km of 10 hardlopen om daarna onze reis te vervolgen.
We zoeken nu nog een plekje om de nacht door te brengen de mannen zoeken een plekje midden in een bos. Ben benieuwd wat het uiteindelijk word.(wordt vervolgd.

Leen

• 07 Mei 2017 - 21:48

Loed:

Leen hoe krijg je het weer voor elkaar om je bril breken. Hoop dat je hem verzekerd hebt. Anders kijken voor fabrieken garantie?? Gelukkig kan Luc morgen ochtend een eitje bakken voor jullie. Dat is tenslotte wel zijn taak als jullie op reis gaan. Kijk uit naar het volgende verslag. Slaap goed vannacht.

• 08 Mei 2017 - 07:59

Hannie:

Goedemorgen Mannen.
    Fijn dat jullie een voorspoedige reis hebben.
    Jammer dat er wat lichte irritaties zijn,maar ik denk de groep kennende dat het allemaal wel meevalt.
    Geweldig dat ze bij grens alleen paspoort controle deden en geen campercontrole.
    Hoop dat jullie ontspannen de laatste 1500 kilometer en 2 nachten in camper zullen doorbrengen.
    Leen wat zul jij blij zijn Feijenoord nog geen kampioen is,het kan zondag ook voor Ajax nog goed komen.
    Ben wel benieuwd wat percentages zijn in de groep wie voor Ajax,Feijenoord en FC den Haag is.
    Nou ik kijk uit naar het volgende reisverslag, en eventueel paar foto"s.
    groetjes aan allemaal,Hannie

• 08 Mei 2017 - 08:01

Nel :

Gd morgen allemaal,
    Vervelend Leen dat je bril gebroken is , hopelijk heb je een reserve bril bij je . Lekker opgeschoten al . Maar zoals ik het lees hebben jullie het gezellig met elkaar .Succes met laatste 1500 km . Groetjes Nel

• 08 Mei 2017 - 12:38

Lucia Van Der Meulen:

Goed zo !!! fijn dat de soep heeft gesmaakt , tenslotte moeten jullie met een paar dagen nog een keer erwtensoep eten :-)))
    Een advies, zet vanavond wat raampjes open in de camper, als ik lees wat jullie eten zou dat zomaar is kunnen gaan gisten!!! :-))))
    Mannen have fun, een veilige reis !!!

• 08 Mei 2017 - 17:11

Heleen:

Oh je, nou maar hopen dat je je reservebril mee hebt genomen.
    Goede reis verder en smakelijk eten voor straks.
    Groetjes, Heleen