2e visdag - Reisverslag uit Leknes, Noorwegen van Leen Spaans - WaarBenJij.nu 2e visdag - Reisverslag uit Leknes, Noorwegen van Leen Spaans - WaarBenJij.nu

2e visdag

Door: Hans

Blijf op de hoogte en volg Leen

10 Mei 2019 | Noorwegen, Leknes

Het verslag van de 2e visdag

Vandaag vrijdag de 10e mei was onze 2e visdag in het mooie Nappstraumen.
Na een goede nachtrust was het plan om niet te vroeg weer het water op te gaan in verband met de nog aanwezige wind.
Ook moesten er even boodschappen gehaald worden want het brood gaat met 12 man wel heel erg hard,de bus van de visgids kan gratis gebruikt worden.
Dit is wel een fantastische service,dit hebben we ook wel eens anders meegemaakt.

Na het boodschappen doen werd er eerst even goulashsoep gegeten,dit zal wel gevolgen hebben voor de avond vrees ik maar ja.
Na het eten stond iedereen te trappelen om weer het water op te gaan,het plan was om naar de heilbot stek te gaan om die platte rakkers te verleiden om in ons kunstaas te bijten.
Daar aangekomen bleek er te veel stroming te staan om een rustige drift te maken dus werd er besloten om toch naar het noorden te gaan om te proberen om een kist met kabeljauw te vangen.

Voor onze boot was het in het begin een taaie visserij op een plekje met een meter of twintig diepte
Af en toe kwamen er wat mooie rood gekleurde kabeljauwen naar boven maar het was nog niet echt wild. Na een uurtje hadden we dit wel gezien en zijn we onze oude stroper Ed achterna gevaren die een stuk verder gevaren was, hier aangekomen was het weer zakken en hangen.

De ene na de andere mooie vis kwam boven en ik heb gevoel dat ik popeye armen heb van het takelen. De kisten waren weer goed gevuld met mooie vissen en de koelboxen zijn al halfvol.

Na de terugvaart eerst alle vis gefileerd en opgeruimd en daarna de Indische rijsttafel in orde gemaakt,dit was weer prima in orde en na een bakje koffie is het weer tijd om te gaan zakken.

Morgen gaan we weer proberen om de heilbotten te belagen,afhankelijk van het weer.
Welterusten Hans

• 11 Mei 2019 - 04:00

Ilona:

Goedemorgen mannen,

Visdag 3 voor de boeg.. Leuke verslagen en zo te lezen hebben jullie het prima naar het zin en terecht.
    Goeie vangsten en aan het eten geen gebrek. Pracht locatie. En nu maar wachten op de heilbot Anton de 1e hoe mooi kan het zijn :) Ik wens jullie een hele fijne dag vandaag, op naar weer een mooie vangst en gezelligheid onder elkaar. En Hans die popeye armen hahahaha scheelt weer een sportschool bezoekje :)

Groetjes Ilona

• 11 Mei 2019 - 03:57

Cordes Travel:

Zoals ik het lees hebben jullie een mooie tijd in Nappstraumen ! Jullie met 12 man en dan nog eens 8 andere NL-ers, met 20 Nederlanders in Nappstraumen Lofoten, lijkt wel een Festival.

Veel plezier verder en we zijn blij te lezen dat alles naar wens verloopt.

• 11 Mei 2019 - 04:52

Yolande:

Goedemorgen allemaal,goede nachtrust gehad? Wat een goede vangst weer gisteren. Jammer dat er zoveel wind stond op de heilbotstek, maar gelukkig zijn jullie niet voor niks naar de andere kant gegaan. Hopelijk is de wind vandaag wat minder, zodat jullie toch op heilbotjacht kunnen gaan .zo te lezen is de sfeer prima en vermaken jullie je wel.ook de inwendige mens wordt goed verzorgd. Ik wens jullie een fijne dag met goede vangst!
    Groetjes Yolande

• 11 Mei 2019 - 05:10

Hannie:

Hallo Vissers
    Jammer dat er door de wind niet hele dag gevist kon worden.Maar ja dan is het makkelijk als er een vrouw bij is voor de soort klusjes, koken en boodschappen doen, potje kan mee klaverjassen.Fijn dat er boodschappen busje is.Hoop dat de soep lekker was, Fijn dat mijn oude stroper jullie is voorgegaan in het zakken en hangen.Fijn dat het een goede visdag was met veel vis.De indische rijsttafel zag er lekker uit.Ik krijg net een foto en Ed schrijft dat word weer vissen. ook zie ik het heerlijke ontbijt.Lopen er daar kippen die jullie iedere dag van verse eieren voor zien.Nou wens jullie een geweldige visdag, hoop dat iedereen gezond blijft.Kijk alweer uit naar het volgende verslag en wat meer spectaculaire foto's.

• 11 Mei 2019 - 05:51

Leni:

Wat enig dat jullie zo veel vangen, in een prachtige omgeving, een goede sfeer met elkaar en lekker eten. Goede visdag maar weer.
    Leni

• 11 Mei 2019 - 10:26

Rick:

Mooie vangsten , al zitten er nog geen mega vissen bij. Een kromme hengel is altijd lekkah. Hoop dat de wind jullie een beetje gunstig gezind zal zijn , zodat iedereen zijn heilbot kan vangen. Goede vangst en ik geniet op afstand van de verslagen .

• 11 Mei 2019 - 14:54

Hans Sr.:

goed om te lezen dat alles goed gaat, al is de kans aanwezig dat jullie het huis opblazen als je

,s morgens coulash en ,s avonds rijsttafel eten, en dat met twaalf man. Houdt het maar lekker bij vis. Nog veel plezier hoor allemaal en goeie vangst.