De vijfde visdag - Reisverslag uit Leknes, Noorwegen van Leen Spaans - WaarBenJij.nu De vijfde visdag - Reisverslag uit Leknes, Noorwegen van Leen Spaans - WaarBenJij.nu

De vijfde visdag

Door: Leen

Blijf op de hoogte en volg Leen

14 Mei 2019 | Noorwegen, Leknes

Vandaag was het alweer onze vijfde visdag, de meeste van ons waren allemaal een beetje brak. Gisteravond is er spontaan een feestje los gebarsten vanwege het officieuze kampioenschap van Ajax:smile:. Toen er wat drank in de man was, mocht ik zelfs wat Ajax muziek draaien:smile:. Ook was er iemand van de groep die het zonde vond om bier mee terug te nemen naar Nederland. Dus is met een beetje drang van diegene alles maar genuttigd. Kwamen ook nog twee Brabanders spontaan langs daar werd nog even haarfijn door Anton verteld, het scheppings verhaal van de Hagenaar. Over de visserij kan ik kort zijn, de boot van Ed is als eerste het water opgegaan, de andere boten zijn pas in de middag gaan vissen er moest eerst nog wat boodschappen worden in geslagen. Het weer was nog steeds niet best, veel buien met hagel en wind. Wij
hebben vooral geprobeerd om één van de platte rakkers te vangen, maar helaas. Boot van Ed heeft wat kleine gul gevangen en bootje Anton ving Hans nog een mooie Kabeljauw. Ook zagen we weer een familie orka’s. Vandaag, het is nu zes uur in de morgen, kunnen we misschien weer aan de noordkant vissen. Volgens de gidsen is dat vanaf een uurtje of 11 weer mogelijk. Als ik nu zo naar buiten kijk heb ik daar zo me twijfels over, er staat nog steeds veel wind en er zijn pittige buien.

Vandaag de laatste visdag, morgen gaan we weer richting huis zal dan zeker het uitzicht gaan missen als ik s morgens, zo uitkijkend over het fjord, aan de koffie zit.

• 14 Mei 2019 - 03:05

Leni:

Ha ha

Weer eens wat anders dan vissen.
    Nog veel plezier heren.
    Leni.

• 14 Mei 2019 - 03:34

Cordes Travel:

Het is beregezellig, maar het weer zit niet helemaal mee, dat, is erg jammer !

• 14 Mei 2019 - 04:08

Pim:

Goedemorgen Leen,
    Wat gaat het toch snel als vandaag alweer de laatste visdag is.
    Zo te zien op de foto zijn er veel sterke verhalen los gekomen
    met al dat spraakwater wat op tafel staat.
    Ik heb met plezier jullie verhalen gelezen en de mooie
    foto’s bekeken.
    Nog een fijne laatste visdag en een goede reis terug naar
    huis.

Gr.Pim

• 14 Mei 2019 - 05:23

Nel:

Hoi leen en de anderen Gezellig is het zeker geweest zo te lezen en te zen op de foto Nu alweer jullie laatste visdag , wat gaat dat toch snel . Zo lang naar uitgekeken ,maar de herinneringen kan niemand jullie meer afpakken Jammer dat het weer niet mee zit ,maar gelukkig hebben jullie wel kunnen vissen .
    Wens jullie nog een leuke laatste dag met een goede vangst
    Bedankt dat jullie met je verhalen ons hebt mee mogen laten genieten .
    Voor morgen allemaal een goede veilige terughuis .

• 14 Mei 2019 - 05:27

Hannie:

Hallo Vissers,
    Ik denk dat het een reguliere feestavond was, want die hebben jullie ieder jaar.
    Alleen ieder jaar ander thema, maar als het maar gezellig was, want je kunt toch niets mee naar huis nemen. Gezellig Brabantse buren die houden wel van feestjes, want de Brabantse nachten zijn lang.
    Ed houd niet van boodschappen doen, dus die vist liever. Maar ondanks het mindere weer, vangen jullie toch iedere dag vis. Vandaag dan de laatste visdag, Ed belde net, het is schitterend weer om te zien, zonnetje en wolkje. Maar veel wind, maar fijn dat jullie toch kunnen vissen. Dan helaas inpakken en opruimen, laatste avond vieren, en dan morgen de vliegers naar huis, en jullie op terugreis naar Holland.
    Ik wens de vliegers morgen 3 goeie vluchten. En de campermannen een veilige reis, maar vooral geniet van de mooie natuur, en heb het gezellig. Jullie hebben weer iets om naar uit te kijken, volgend jaar Volgend jaar Vestraumen. De groetjes allemaal. Tot ziens ergens in September.

• 14 Mei 2019 - 07:48

Bep Bourquin:

Jammer dat het alweer bijna voorbij is, maar jullie hebben wel genoten.En een mooi vooruitzicht voor volgend jaar. Voor iedereen een voorspoedige terugreis en behouden aankomst. Ben erg benieuwd naar foto,s en films

• 14 Mei 2019 - 14:29

Els:

Ik hoop dat jullie laatste visdag een onvergetelijk mooie dag is geweest!
    Ook ik heb genoten van alle verslagen en de mooie foto's, hartelijk dank daarvoor.
    Tot morgen op Schiphol!

• 14 Mei 2019 - 18:11

Sytze Van Beijeren:

Zo weer een mooie week vissen in de Lofoten Noorwegen. Mooi vangst en foto's die weer voorbij gekomen zijn. Wat een verhalen en een mooi feestje waardoor iedereen de volgende dag brak was. Hoort er allemaal bij. Ongelooflijk mooie tocht en belevenis om daar te mogen vissen. Mooi camper trouwens, daar kun je wel mee op reis naar het hoge Noorden. Goede reis huiswaarts
    Gr. Sytze