De laatste visdag - Reisverslag uit Leknes, Noorwegen van Leen Spaans - WaarBenJij.nu De laatste visdag - Reisverslag uit Leknes, Noorwegen van Leen Spaans - WaarBenJij.nu

De laatste visdag

Door: Leen

Blijf op de hoogte en volg Leen

14 Mei 2019 | Noorwegen, Leknes

De laatste visdag

Vanmorgen zijn we voor de laatste keer het water opgegaan. Van de gids kregen we het advies om pas om 11 uur te gaan omdat de wind dan wat minder zou zijn. Vannacht werd ik nog wakker van harde buien en de wind. We zouden dan naar de stekken kunnen waar we van de week ook waren geweest maar toen we naar het drooghok gingen om de drijf/warmte pakken aan te doen kwamen we de Brabanders tegen die net terug waren. Er waren er twee die nogal wit om de neus waren en vertelde dat het niet te doen was aan de noordkant. We besloten toen de ‘’zuid’’ in te gaan. En dat was een goede keuze. We hebben met onze boot een goede visdag gehad een stuk of 12 grote koolvissen van rond de meter en grote kabeljauwen. Ik ving vandaag de grootste gul van de afgelopen week, één van ruim 12 kg. Ed Helsloot ving een grote koolvis van 106 cm. Het ging die middag helemaal los met de koolvissen een bepaald moment stonden er drie hengels te bonken en gingen door hun slip.
Beetje jammer dat het Dennis het niet kon mannen, hij viel achterover zo op mijn inline hengel deze bestaat nu uit drie delen i.p.v. twee.
We hebben deze middag veel grote kabeljauw en koolvissen terug gegooid, de koelboxen zitten vol. Ook de andere boten hebben leuk gevangen en nog een leuke laatste visdag gehad.
Morgen gaan acht man terug met het vliegtuig terug en vier man gaan terug rijden met de camper.
Als ik op deze reis terug kijk kan ik zeggen dat het een leuke week is geweest en hebben elke dag kunnen vissen. Wat dat betreft is het een toplocatie.
Ook onder elkaar was het een leuke sfeer, volgend jaar gaan we met acht man naar Vesteralen dat ligt iets noordelijker aan de rand van de Lofoten. Maar eerst nog in november een midweekje naar Cadzand.

Ik wil iedereen bedanken voor hun reacties die zijn gegeven op onze verslagen, altijd leuk om te lezen.

Leen

• 15 Mei 2019 - 03:27

Loes:

Wat een mooie foto’s. En wat heerlijk dat jullie op de laatste visdag nog zo goed gevangen hebben. Voor de vliegers goede vlucht vandaag. En de overige 8 met de camper veilige reis terug en geniet van de omgeving , tenslotte is dat ook een stukje van de vakantie.

• 15 Mei 2019 - 04:28

Cordes Travel:

Hallo allemaal,

Jullie hebben een mooie week gehad en heel erg leuk te horen dat jullie een TOPlocatie vinden, uiteraard te boeken bij Cordes Travel visreizen, leuk dat wij deze visreis voor jullie mochten regelen en boeken. Volgend jaar naar de andere topper "Vesteralen" ook weer via ons en dat zegt genoeg toch ?

Ik wens jullie een goede en veilige terugreis en we zien elkaar snel, wellicht in Utrecht en anders op de Cordes Traveldag !

Raffie & Linda

• 15 Mei 2019 - 05:18

Hannie:

Hallo Vissers
    Fijn dat jullie de laatste dag nog goed gevangen hebben.
    Dat van de gebroken hengel is vervelend, maar dat Dennis achterover viel is erger, hoop dat hij er geen letsel aan over gehouden heeft.Fijn dat jullie zoveel vis gevangen hebben, maar ook de gezelligheid onder onder elkaar.Nou 8 kunnen uitkijken naar volgend jaar.Bedankt voor de verslagen en de mooie foto's.Maar ik denk dat er nog wel honderden foto's zijn.ik wens jullie allemaal een goede en veilge thuiskomst.
    Groet Hannie

• 15 Mei 2019 - 05:45

ASpaans:

Oh wat hebben jullie grote joekels gevangen ! Geweldig !
    Goede reis terug allemaal !

• 15 Mei 2019 - 08:04

Cor Leeflang:

Prachtig de verhalen. Op afstand is het bijna meegenieten. Ook Boudewinn zal zijn vissen gevangen hebben hoop ik. Beste mannen alvast behouden vaart terug. Nogmaals dank voor de verslagen.

• 15 Mei 2019 - 13:09

Chris Almekinders:

Supersport die koolvissen van rond de meter, das net een sneltrein de eerste runs.
    Bedankt voor de leuke verhalen en een goed reis terug.