Mikkelvik Brygge (9) - Reisverslag uit Mikkelvika, Noorwegen van Leen Spaans - WaarBenJij.nu Mikkelvik Brygge (9) - Reisverslag uit Mikkelvika, Noorwegen van Leen Spaans - WaarBenJij.nu

Mikkelvik Brygge (9)

Blijf op de hoogte en volg Leen

14 Mei 2017 | Noorwegen, Mikkelvika

Vandaag de dag dat we wilden proberen om een heilbot te vangen. Volgens de huiseigenaar was er een plekje vlak bij waar de heilbotten zouden zitten. Met drie boten vol goede moed er heen gevaren en het aas overboord(kleine koolvisjes gevangen in de haven) na een uurtje proberen erachter gekomen dat de heilbotten nog vakantie hadden en maar naar onze vertrouwde stekken gevaren.

Daar aangekomen was het weer ouderwets gullen takelen,zakken met de pikker en hangen. Na telefonisch contact met Anton hoorden wij dat het daar ook wel goed ging,leen heeft een grote zeewolf gevangen en is zo blij als een kind. Theo had ook weer een zeewolf,dit komt denk ik omdat hij zelf ook een beetje op zo'n beest lijkt.

Na aankomst bij het huis bleek dat er weer drie kisten met vis gefileerd moesten worden. Als ik dit schrijf is het 1.40 en hebben we alles weer gefileerd en in de koelboxen gedaan.

Morgen uitslapen en daarna een heerlijk ontbijtje van Luc met een gebakken eitje met spek,daarna gaan we nog een het water op om te proberen de koelboxen te vullen met filet. Ik ga naar bed met een grijns op mijn gezicht,mooi weer ,genoeg vis en leuke mensen om mij heen.

Hans.

• 14 Mei 2017 - 01:55

Hannie:

Stoere Vissers.
    Wat een geweldige dag weer.
    Ben benieuwd hoe zeewolf smaakt.
    Wat een werk dat schoonmaken,fileren en verpakken.
    Dat gebakken eitje met spek hebben jullie wel verdiend.
    Hoop dat de laatste 3 dagen net zo succesvol zijn..
    Groet Hannie.

• 14 Mei 2017 - 07:52

Yolande:

Goedemorgen mannen,
    Wat fijn,dat de vangst zo goed is. Je hoopt erop, maar het is toch weer afwachten of ze willen bijten. Jullie hebben je handen vol aan het fileren, maar dat hebben jullie er graag voor over. Na het stevige ontbijt zullen de vissen alweer op jullie liggen te wachten. Ik hoop dat deze dag net zo succesvol verloopt als gisteren of of beter.
    Veell visplezier en een gezellige dag met elkaar!
    Groetjes van Yolande

• 14 Mei 2017 - 08:06

Bep Bourguin:

Gaat lekker zo he.ga zo door.groet

• 14 Mei 2017 - 09:11

Loes:

Heerlijk om te horen dat het zo goed gaat. Met de vangst en onder elkaar. Hopen dat jullue die hele grote kanjers vandaag aan de haak slaan. Veel plezier en goede vangst voor vandaag.

• 14 Mei 2017 - 09:19

Arie En Nel :

Goedemorgen allen,

Wat een top dag hebben jullie weer gehad . Goed gevangen en daarna weer alles fileren ., wat een werk ,maar met zijn allen zal de klus wel snel geklaard zijn
    Heel veel succes vandaag met hopelijk goed weer .
    Leen voor jou hopelijk ook een goede dag wb het voetbal

• 14 Mei 2017 - 09:35

Raffie:

hahahaha 1 uurtje op heilbot, mannen dat is echt te weinig, meer geduld en dan komt het goed !
    Leuk om jullie verslagen te lezen, Mikkelvik bevalt goed zie ik zo.

groetjes Raffie
    www.cordestravel.nl

• 14 Mei 2017 - 10:05

Chris Almekinders:

Goedemorgen heren,

Goed naar jullie zin zo te lezen.
    Tip voor de heilbot, zoek een mooi plateau/bergje op met zandgrond in de buurt.
    Probeer eens met een Cutbait Herring of idd met een koolvisje aan een rig. en dan liefst richting HW vissen.
    Langzaam opdraaien tot half water en dan weer zakken, moet lukken !! :-)

Veel succes nog !

• 14 Mei 2017 - 11:58

Heleen:

Mooie verhalen mannen! Veel plezier de laatste dagen,
    Heleen

• 14 Mei 2017 - 21:57

Martin:

Dat zijn mooie berichten mannen hoop dat jullie allemaal jullie P.R zullen verbeteren. Dennis helemaal geweldig zo'n knoert gefeliciteerd veel plezier allemaal groet Martin

• 15 Mei 2017 - 11:31

Ilona:

Goeie berichten mannen. Jullie hebben ook super weer. Zonnetje strak blauwe lucht. Echt een fantastische mooie omgeving gezien de foto's . Gaat alweer opschieten. Nog even genieten met ze allen. Veel vis plezier. Groetjes Ilona

• 15 Mei 2017 - 13:01

Els:

Jullie komen toch wel uitgerust terug? Zo te lezen slapen jullie niet veel.
    Maar wel geweldig dat jullie zo'n goede tijd hebben! Hoop dat jullie ook vandaag weer een stralend blauwe lucht zien. Groetjes! Els