Mikkelvik Brygge (10) - Reisverslag uit Mikkelvika, Noorwegen van Leen Spaans - WaarBenJij.nu Mikkelvik Brygge (10) - Reisverslag uit Mikkelvika, Noorwegen van Leen Spaans - WaarBenJij.nu

Mikkelvik Brygge (10)

Blijf op de hoogte en volg Leen

15 Mei 2017 | Noorwegen, Mikkelvika

Zondag 14 Mei,met een blauwe hemel en de zon die ons toe lacht ,gaan we er vol tegen aan!
Onze lieve Heer is ons goed gezind met dit prachtige weer de afgelopen dagen en de vis bakken worden goed gevuld,de plaatselijke visboer zal ons voorlopig niet zien de komende maanden.dus dames de vriezer leeg ruimen.

Ook deze dag is de heilbot onze doel,maar ja of het gaat lukken!!!!
Er staat een matige wind , gezamenlijk varen we uit en hebben er zin in ,onze magen goed gevuld met een heerlijk ontbijt(bedankt Luc)kan het niet mis gaan.
We hebben vandaag een speciale pilker bij ons,als koos naampje de bruidsjonker volgens Ed Niele ,het ziet er niet uit maar een vangst garantie is gegarandeerd Ed wil er graag mee vissen!

Afijn na een aantal uren vissen, komen we met volle bakken vis de haven binnen varen ,het is
mooi weer dat we vanavond nog een keer gaan,na het avond maaltijd weer de boten in.
Voor de tweede keer de haven te zijn binnen gevaren rond 3.00 uur,was de buit minder.Dennis heeft wel een grote gul gevangen van 13,7 kilogram, om Jan een hak te zetten (heeft ooit een gul gevangen van 35 kilo) heeft hij de vis op gehangen aan een weeg schaal met vleeshaak en er stenen in gedaan om natuurlijk de boel te flessen,maar ja hij viel door de mand,jammer Dennis.
Ook Theo heeft veel zeewolf gevangen,top man

Toen we rond drie uur thuis waren hebben we nog een hamburger,kipkluifjes en chips gegeten met een glaasje limonade of was het wat anders stond namelijk 35 procent op was zeker slaap dronken .In ieder geval was er iemand heel vrolijk midden in de nacht,hoe mensen los komen na een avondje vissen.

Wel luitjes,we gaan weer naar bed,vroeg op om de vis schoon te maken er weer fris tegen aan!
Welterusten.

Boudewijn

• 15 Mei 2017 - 15:47

Martin:

Dat zijn mooie berichten mannen met zoveel vis ik heb de vriezer leeg gemaakt dus kom maar op. Jammer Dennis dat ze je door hadden met de stenen had een hele leuke anekdote geweest in de toekomst nou mannen welterusten en succes bij de volgende sessie.
    Groet Martin

• 15 Mei 2017 - 16:14

Arie En Nel :

Hallo allemaal ,
    Wat een vis hebben jullie gevangen ,top .
    Gelukkig dat de weergoden jullie goed gestemd zijn .
    Nog veel succes met de vangst en vooral plezier .
    Groetjes

• 15 Mei 2017 - 16:18

Arie En Nel:

Leuke foto's en Dennis gefeliciteerd met de grootste vis

• 15 Mei 2017 - 16:30

Hallo mannen
    Wat hebben jullie weer fantastisch werk geleverd.
    Fijn dat het weer ook zo goed is.
    Hopelijk vangen jullie vandaag genoeg om de rest van de koelboxen te vullen, zodat jullie morgen een beetje kunnen pierewaaien. Dat is misschien ook wel gezellig.
    Dus ik wens jullie nog veel plezier en een hele goede vangst.
    Groetjes

• 15 Mei 2017 - 16:34

Monique:

Goedemiddag, allemaal,
    Jullie treffen het super met het weer geweldig die blauwe lucht.
    Dan moet het nu toch echt gaan lukken met die heilbot. En ben natuurlijk trots op mijn man met die grote gul topsport.
    Fijne tijd nog deze dagen.
    Groet Mo.

• 15 Mei 2017 - 17:06

Hannie Van Nielen:

Hallo Boudewijn en de andere 11.
    Fijn dat jullie al genoeg hebben gevangen om onze vriezers mee te vullen.
    Dat van die bruidsjonker heeft Ed denk ik ter plekke verzonnen, heb hem er in 45 jaar nog nooit over gehoord. Fijn dat er nog tijd is voor leuke plagerijen, en dat iedereen er ook tegen kan. Jammer Boudewijn dat je het over iemand hebt, en niet zijn naam genoemd hebt.Ik ken ook iemand die snachts bij computer hard zit mee te zingen met een concert. Nou ja zolang het allemaal in goede harmonie gaat is het prima toch. Ben benieuwd wie de volgende schrijver is. Geniet nog even van de laatste visserij, en hopen dat die heilbot nog wil bijten. Groet Hannie

• 15 Mei 2017 - 17:50

Els:

Wat fantastisch dat jullie opnieuw zulk mooi weer hadden!
    Boudewijn, ik zal al jouw babi ketjap uit de vriezer keilen om plaats te maken voor de vis.
    Nog heel veel plezier gewenst in de laatste periode van jullie vakantie!
    Groetjes, Els

• 15 Mei 2017 - 18:09

Hannie:

Yolande, ik mag toch wel meekomen als het Kees zijn laatste rit is?
    Groet Hannie

• 15 Mei 2017 - 18:32

Loes:

Nou volgens mij hebben jullie een top vakantie. Het weer is goed,de vangst is goed en de stemming ook. Voor morgen of vannacht goede vangst.

• 15 Mei 2017 - 20:31

Yolande:

Hannie, dat zou ik erg leuk vinden, kijk er naar uit.
    Hartelijke groetjes.

• 15 Mei 2017 - 21:11

Hannie:

Yolande dat is afgesproken tot 31 mei.
    Groetjes Hannie.

• 16 Mei 2017 - 10:53

Lucia Van Der Meulen:

ik geniet van jullie verhalen, helemaal top .
    leuk dat jullie goed vangen, het weer zo mee hebben en de sfeer zo goed is !!
    heb je altijd iets moois om op terug te kijken !
    geniet van de laatste dagen !!

groetjes Lucia

• 16 Mei 2017 - 21:51

Rick:

Mannen de afgelopen dagen heb ik jullie verslagen gelezen en mee kunnen genieten van jullie avontuur. Op de vooravond van jullie vertrek wil ik jullie een fijne terugreis wensen. En natuurlijk veilig terug komen. Bedankt voor de verslagen.

• 16 Mei 2017 - 23:05

Yolande:

Ik wil iedereen morgen een goede terugreis wensen.
    Goede vlucht en voor de mannen in de camper: geniet van de mooie omgeving en doe rustig aan.
    Laat ons af en toe weten waar jullie zijn.
    GOEDE REIS!!!!!!!!
    Groetjes Yolande

• 18 Mei 2017 - 16:07

Hannie Van Nielen:

Hallo Raffie
    De groep met 8 vliegers is woensdagmiddag naar huis gevlogen.
    De groep van 4 zijn toen met camper gaan rijden, die hopen vanavond bij Stockholm aan te komen.
    Ik denk dat ze een super goeie vakantie hebben gehad, veel vis gevangen, schitterend weer.
    Er komt vast nog wel eindverslag, met wat mooie foto's.
    Groet Hannie