Visvakantie 2014 eindelijk begonnen.(1) - Reisverslag uit Badhoevedorp, Nederland van Leen Spaans - WaarBenJij.nu Visvakantie 2014 eindelijk begonnen.(1) - Reisverslag uit Badhoevedorp, Nederland van Leen Spaans - WaarBenJij.nu

Visvakantie 2014 eindelijk begonnen.(1)

Blijf op de hoogte en volg Leen

31 Maart 2014 | Nederland, Badhoevedorp

Vis vakantie 2014 eindelijk begonnen.
Het 1e verslag.

Na een lange voorbereiding zijn we vandaag eindelijk op weg naar Noord Noorwegen, een reis van ongeveer 3200 km via Duitsland, Denemarken, Zweden, Finland en uit eindelijk Noorwegen. Ons vervoer is een camper van ruim 7 meter die van alle gemakken voorzien is en de komende dagen ons verblijf is. We hopen donderdag aan te komen bij Oksfjord om aldaar de Ferry te pakken naar het eiland Soroya waar ons verblijf is. Wij, de eerste(camper)ploeg met Hans Bourquin, Luc Verhagen, Dennis Klaassen, Kees Hartman en Leen Spaans, willen vandaag proberen zo' n 1200 km weg te rijden. We zijn net vertrokken (10 uur)vanuit Den Haag en nu op weg naar Zoetermeer om Dennis Klaasen op te pikken om vervolgens "koers"te zetten naar Puttgarden om de eerste Ferry te nemen naar Rodbeyhavn. De tweede (vlieg) groep, Rick Zuidwijk, Martin v Os, Jan vd Meulen, Ed Nielen, Anton v Heijst en Theo Schaasberg vertrekken donderdagavond, vrijdagmorgen worden we als het goed is weer herenigd.
Wij hopen denk ik alle op een gezellige week waar iedereen zijn persoonlijk record kan verbeteren wat betreft het vangen van een grote kabeljauw, goed weer en veel gezelligheid. Elke dag proberen we een stukje te schrijven zodat onze visreis voor de thuisblijvers goed te volgen is.
Voor ons is het leuk als er reacties worden geschreven op de stukjes die worden geplaatst.
Vanavond of vannacht probeer ik nog iets te schrijven over welke afstand we hebben afgelegd en waar we de camper hebben geparkeerd om de nacht door te brengen en over eventuele bijzonderheden.

Leen Spaans

• 31 Maart 2014 - 09:06

Kees Huysman:

Nou jongens ik wens jullie een hele goeie reis en hoop dat jullie veel vangen en een hoop plezier gaan krijgen.

Groet
    Kees

• 31 Maart 2014 - 09:13

Hannie:

Hallo Vissers
    Ik wens jullie een hele goede reis,en dat jullie veilig en zonder problemen donderdagavond aankomen.
    Heel veel plezier met z'n allen,en een geweldige visvangst,mijn vriezer is schoongmaakt en staat leeg om gevuld te worden.Groet Hannie

• 31 Maart 2014 - 09:27

Ron :

hey sportievelingen,

veel plezier, goeie vangst en lekker weer daar in t hoge noorden :-)

• 31 Maart 2014 - 09:32

Cora:

Veel plezier heren!

• 31 Maart 2014 - 10:16

Linda:

Heel veel plezier en een goede reis! Geniet ervan.

• 31 Maart 2014 - 10:37

Martin:

Hallo mannen, goeie reis en doe voorzichtig, we blijven jullie in de gaten houden hoor.
    groet Martin

• 31 Maart 2014 - 10:41

Eric:

Veel plezier geniet ervan. Heel terug komen

• 31 Maart 2014 - 11:00

Martin Visch:

Dag Leen en anderen
    Wat een onderneming zeg. Hele goede reis gewenst en veel plezier deze week.

• 31 Maart 2014 - 12:33

Heleen:

Een hele goede reis mannen!

• 31 Maart 2014 - 13:05

Sam:

goede reis en mooi visweer en dennis gedraag je !

• 31 Maart 2014 - 14:01

Rick Zuidwijk:

Ik wens jullie een mooie rit met veel voorspoed. wij de rest vliegen achter jullie aan en zullen vertrekken op donderdag 3 april. Zwaai ff naar boven donderdag als je een vliegtuig ziet. dan zwaaien wij terug. tot Vrijdag mannen dan gaan we op beren jacht.

• 31 Maart 2014 - 17:41

Betsie:

Goede reis toegewenst .

• 31 Maart 2014 - 18:04

Yolande:

Ik hoop dat jullie een voorspoedige reis hebben, en veel plezier.De grote vissen kunnen nu nog even van hun vrijheid genieten,tot jullie de hengels uitgooien. Voor vanavond wens ik jullie eet smakelijk en een goede nacht.

hartelijke groeten van Yolande en alle (klein)kinderen

• 31 Maart 2014 - 19:30

Hans Scholten:

goede reis en veel visplezier
    tip één parkeer je camper niet op een afwerkplek !!!!!

• 31 Maart 2014 - 21:08

Jet:

hael veel plezier en goede vangst

• 01 April 2014 - 01:37

José:

Veel plezier mannen! Vergeet niet Dennis zo nu en dan even uit te laten! Dat scheelt zeker in zo'n camper met zijn vijven! ☺

• 01 April 2014 - 15:20

Leni Van Sronsen:

Eindelijk, ik wens jullie veel gezelligheid, goede vangst,en een goede reis toe.

• 01 April 2014 - 17:48

Pa Bourqxuin:

Wat leuk dat we mee kunnen reizen per tablet.veel sucses en veel plezier. Kom allemzzl weerveiligterug( natuurlijk met veel vis .de groeten van ons

• 01 April 2014 - 23:44

Annemarie Visch:

Mooi tripje. Geniet ervan, Leentje en kornuiten:)

Verslag uit: Nederland, Badhoevedorp

SOVZEEVISSEN opnieuw naar Soroya-Noorwegen

Soroya- Noorwegen
1e verslag

Nog 30 dagen dan vertrekken wij met de eerste groep van 5 man (Hans Bourquin, Leen Spaans, Dennis Klaassen, Luc Verhagen en Kees hartman) met een camper naar Soroya-Noorwegen om daar een week te gaan vissen. Het is een reis van zo 3100 km door Zweden en Finland en uiteindelijk Noord Noorwegen om dan bij Oksfjord de ferry te pakken naar Hasvik op het eiland Soroya. We vertrekken maandagmorgen 31 maart en hopen donderdag avond de laatste ferry te pakken naar Hasvik. De andere zes leden (Rick Zuidwijk, Ed Nielen, Martin van Os, Theo Schaasberg, Jan vd Meulen en Anton van Heijst) vertrekken donderdagavond 3 april met het vliegtuig en komen vrijdag morgen om 6.30 uur aan op Hasvik. Wij kunnen dan met vier boten ons een week uitleven met het vissen op grote skrei kabeljauw. In die tijd worden de grotere exemplaren gevangen de zgn skrei kabeljauw en dat er grote exemplaren rond zwemmen is een feit, pas nog is er een kabeljauw gevangen door beroepsvissers van 80 kg en 180 cm groot. Wij zijn trouwens al erg blij met 30+ kg vissen. Het is de bedoeling vanaf 31 maart elke dag een stukje te schrijven over onze belevenissen en foto’s te plaatsen.
Links onder op deze pagina kan men zich aanmelden op de mailinglist, je krijg dan automatisch bericht als er iets nieuws is geplaatst.

Leen Spaans
sovzeevissen.nl