Koelboxen nog leeg! - Reisverslag uit Hasvik, Noorwegen van Leen Spaans - WaarBenJij.nu Koelboxen nog leeg! - Reisverslag uit Hasvik, Noorwegen van Leen Spaans - WaarBenJij.nu

Koelboxen nog leeg!

Blijf op de hoogte en volg Leen

07 April 2014 | Noorwegen, Hasvik

Vanmorgen 9.30 uur, een half uurtje later dan de andere groep, omdat Jan zonodig een roze shad wilde halen, vol goede moed het water op. De wind was wat afgenomen en we konden naar de stekken waar we vis verwachten. Als eerste gingen we naar een stek zo n 20 minuten varen en hoe verder we kwamen hoe ruwer de zee werd. Er stond een aardige deining van rond de meter dus ons bootje ging aardig tekeer. We zagen niet veel vis op het echolood. En dat betekende dat we niet veel vingen. Na verschillende keren verkast te zijn begrepen we dat er in het fjord niet veel vis te vangen was. We zijn nog een stukje buiten het fjord geweest maar daar stond een deining van rond de twee meter. Een paar van ons vonden het een beetje teveel van het goede en zijn daarom terug gegaan waar de golven wat minder hoog waren. Toen we terug kwamen in de haven zagen we collega s vissers die wel buiten het fjord waren geweest en die kisten grote kabeljauw hadden gevangen. We werden aangesproken door een lokale visser die ons de stekken wilde aanwijzen. Hij kwam rond 18 uur even bij ons langs om het een en ander te vertellen over de stekken hier.
We hebben daarna besloten om morgen naar buiten te gaan naar de stekken waar heel veel vis zit.Een
paar van ons gaan in één boot en gaan terug als het toch te ruw wordt buiten. De weersverwachting is gunstig en als we het nog willen dan moet we het morgen doen.
Voor de rest alles ok hier. Weer lekker gegeten bij de buren en nu allemaal op tijd naar bed om morgen fit te zijn want een kabeljauw van meer dan twintig kilo 100 meter omhoog halen is topsport vooral als je dat een aantal keren moet doen.
Nu maar hopen dat het ook gaat lukken morgen.

Leen

• 07 April 2014 - 23:55

Arie En Nel:

Hoop echt voor jullie dat het morgen gaat lukken om die grote kabeljauwen van 100 meter te vangen.
    Wel balen dat het weer ook niet mee zit dus zal morgen duimen voor jullie en hopen op een vlak zeetje !

Veel succes !!

Groetjes Arie en Nel

• 08 April 2014 - 00:01

Hannie:

Fijn dat de visvangsten beter worden.
    Volgens de verwachting moet het dinsdag en woensdag top weer worden.
    Hoop voor jullie dat alles volgens plan gaat verlopen.
    De foto's in de sneeuw zijn erg leuk.
    Nou heel veel grote vissen toegewenst.Maar wat kleinere vis vind ik ook lekker,en dat vult ook de vriezer wel.
    Groet Hannie

• 08 April 2014 - 05:21

Yolande:

Goedemorgen, wat fijn , dat de vooruitzichten voor vandaag beter zijn. De verwachtingen zijn hoog gespannen. Ik heb het gevoel dat dit een succesvolle dag gaat worden met veel en grote jongens. Het heeft gewoon nog niet meegezeten, maar het tij gaat zeker keren.
    Ik wens jullie een enorme vangst toe en hoop, dat jullie vanavond allemaal spierpijn hebben door het binnenhalen van de zeer grote vissen. Succes, jongens en een visrijke dag !
    Groetjes Yolande

• 08 April 2014 - 08:08

Heleen:

Vis ze vandaag! Hopen op een mooie vangst en goed weer.
    Groetjes, Heleen

• 08 April 2014 - 10:25

Loes:

Oke nog geen hele grote vissen gevangen maar met je bootje op zee en een deining van 2 meter is een belevenis op zich denk ik. Laat het vandaag dan maar gebeuren. Ik duim voor jullie.

• 08 April 2014 - 19:38

Ben Ouwerkerk:

Hoi Leen en mede visvrienden,

ik kreeg al een hele tijd geen mailtjes meer, maar via heleen hoorde ik hoe ik weer op de site kon komen. fa heren dan gaan we voor de kabeljauw naar noorwegen, maar dan moet er wel gevangen worden. maar leen, je weet, als het niet lukt waar je dan wel de kabeljouw kunt halen, en hele goede zelfs. ik hoop dat de vangst van dinsdag een goede is en dat de boxen aardig vol komen. nog veel plezier en een goede vangst.

• 08 April 2014 - 21:50

Hannie:

Nou fijn dat jullie vandaag heel veel gevangen hebben zodat iedereen zijn 15 kilo fliet mee naar huis kan nemen.Het was wel onrustig op de video te zien,maar goed jullie zijn wel wat gewend.Hoop dat het morgen ook visweer is, geeft een 4 op,en donderdag weer een 3,zou eerst maar eens flink uitslapen,want was een vermoeiende lange dag.Welterusten voor straks.Hannie

• 09 April 2014 - 05:18

Yolande:

Goedemorgen, hoorde van Kees , dat jullie een goede vangst hebben gehad. De bootjes lagen aardig vol. Nou , dat is waar jullie toch voor gingen.Het werd tijd, dat het weer wat beter werd. Vanmorgen waarschijnlijk een rustmorgen en dan hopelijk vanmiddag weer vissen. Jullie zullen gisteravond wel kapot geweest zijn, dan is zo"n morgen lekker om een beetje langer te blijven liggen. Heb een fijne visdag vandaag en ben benieuwd hoe het gaat.
    Groetjes Yolande

• 09 April 2014 - 07:27

Loes :

Hè goedemorgen, waar blijven nu die verhalen over die grote visen en foto's ???? Die zijn toch zeker wel gevangen gisteren.

• 09 April 2014 - 07:35

Hallo Loes
    De foto's en film staan op Facebook.
    Voor degene die geen FB hebben is de informatie en foto's plaatsen niet zo best.
    Maar ze hebben het druk met vissen.Waren volgens mij allemaal gesloopt gisteravond.
    Groet Hannie

Verslag uit: Noorwegen, Hasvik

SOVZEEVISSEN opnieuw naar Soroya-Noorwegen

Soroya- Noorwegen
1e verslag

Nog 30 dagen dan vertrekken wij met de eerste groep van 5 man (Hans Bourquin, Leen Spaans, Dennis Klaassen, Luc Verhagen en Kees hartman) met een camper naar Soroya-Noorwegen om daar een week te gaan vissen. Het is een reis van zo 3100 km door Zweden en Finland en uiteindelijk Noord Noorwegen om dan bij Oksfjord de ferry te pakken naar Hasvik op het eiland Soroya. We vertrekken maandagmorgen 31 maart en hopen donderdag avond de laatste ferry te pakken naar Hasvik. De andere zes leden (Rick Zuidwijk, Ed Nielen, Martin van Os, Theo Schaasberg, Jan vd Meulen en Anton van Heijst) vertrekken donderdagavond 3 april met het vliegtuig en komen vrijdag morgen om 6.30 uur aan op Hasvik. Wij kunnen dan met vier boten ons een week uitleven met het vissen op grote skrei kabeljauw. In die tijd worden de grotere exemplaren gevangen de zgn skrei kabeljauw en dat er grote exemplaren rond zwemmen is een feit, pas nog is er een kabeljauw gevangen door beroepsvissers van 80 kg en 180 cm groot. Wij zijn trouwens al erg blij met 30+ kg vissen. Het is de bedoeling vanaf 31 maart elke dag een stukje te schrijven over onze belevenissen en foto’s te plaatsen.
Links onder op deze pagina kan men zich aanmelden op de mailinglist, je krijg dan automatisch bericht als er iets nieuws is geplaatst.

Leen Spaans
sovzeevissen.nl