Derde visdag - Reisverslag uit Hasvik, Noorwegen van Leen Spaans - WaarBenJij.nu Derde visdag - Reisverslag uit Hasvik, Noorwegen van Leen Spaans - WaarBenJij.nu

Derde visdag

Blijf op de hoogte en volg Leen

09 April 2014 | Noorwegen, Hasvik

Vanmorgen was de planning om 9:00 uit te varen. Team 1 was wat nerveus. En piepte ons al om 08:00 op of we er al klaar voor stonden. Om een lang verhaal kort te maken om 8:30 waren alle boten bemand en een kwartiertje laten vaarde de SOV zeevissers richting open zee. Twee Belgen die ook actief waren gingen ons voor. Zei zouden ons de droom stek laten zien. En het was een droom stek. De ene na de andere gul kwam boven water en binnen een paar uurtjes waren de kisten aan boord van alle boten gevuld. Top vis van de dag was 32 kilo gevangen door jan van de Meulen. Anton was nummer drie met 22 kilo en Hans had er een van 23 kilo dus goede nummer twee. Verder waren er vele 15 kilo plus vissen. Iedereen heeft een top dag gehad. Nadat de vangsten binnen gebracht waren moest alles gefileerd worden. Drie uur lang is er stevig door gewerkt door iedereen en konden de koelboxen worden gevuld. Leen en ik zelf zijn iets eerder naar het huisje gegaan om het avond maal voor te bereiden. Verse kibbeling met gebakken brood. Nu is het 22:50 ik ben kapot , moe maar voldaan. Soroya fishing het is afzien en door bijten , maar de beloning is het waard.

• 09 April 2014 - 16:33

Arie En Nel:

Hallo leen en de rest ,
    Wat een grote vis zeg, foto nr 1 !! met recht een droom voor jullie !Gelukkig dat jullie een top dag hebben gehad , daar doen jullie het voor .Zo te zien op de foto is het lekker koud , maar wel goed visweer gehad
    Nog veel plezier en eet smakelijk voor straks

Groetjes Arie en Nel

• 09 April 2014 - 16:48

Monique:

Ja dat zijn ze eindelijk daarvoor zitten jullie zo'n eind weg in de kou. Zijn de koelboxen lekker gevuld?
    En nou allemaal zijn grote vangen.
    Niet om de beurt stiekem met de zelfde vis op de foto gaan hé.
    En ik zie de zon lekker, nog veel vis plezier
    Lieve groet van ons.

• 09 April 2014 - 17:50

Theo:

Heeee toppers,

Mooie vissen eindelijk dikke pret en top vissen.
    Ga zo door en veel plezier de komende twee dagen.
    Is het alleen kabeljauw of is er ook nog bijvangst ?
    Ziet er in ieder geval goed uit en ga zo door, maakt de afgelopen dagen zeker goed.
    FF doorbijten ook voor de vissen en we hoeren gauw de sterke verhalen.

Gr. Theo & Dorris

• 09 April 2014 - 17:58

Yolande:

Eindelijk de foto's , waar we naar uitgekeken hebben. Wat heerlijk voor jullie. Er zitten grote exemplaren bij. Ik hoop, dat jullie vandaag ook niet voor niets zijn gegaan, en dat er nog grotere vissen zijn gevangen. We wachten hierover de berichten af. Voor vanavond eet smakelijk en groetjes.
    Yolande

• 09 April 2014 - 19:21

Ron:

gaaaf mannen een wereld stek !!

en wat een kilo knaller is die jan toch ook hè,
    lekkere foto trouwens anton ;-)
    k zou nog maar even wat extra bladveren onder die camper schroeven
    als jullie zo doorgaan komen jullie de grens niet over haha

goede vangst verder :-)

• 09 April 2014 - 19:48

Ben Ouwerkerk:

Geweldig om te lezen dat de vangst prrima is geweest. we hebben altijd commentaar op de belgen, maar zo slecht zijn ze toch nog niet. het schiet al weer aardig op en het zou natuurlik fantadtisch zijn om nog een dag van goede vangst te hebben voordat de terugries weer worst ingeet. maak er nog het beste van morgen.

• 09 April 2014 - 19:49

Loes:

Ja dat zijn ze daar gingen julie voor. En gaaf die foto's. Hoop dat jullie ze vandaag ook gevangen hebben, dat maakt de afgelopen dagen goed.Top!!!

• 09 April 2014 - 20:18

Lily-Ann:

jaaaa, dit zijn mooie foto's zeg! TOP! en Anton...wat ligt ze lekker in je arm hihihi
    groetjes allemaal en goede vangsten verder,
    Lil XX

• 10 April 2014 - 07:44

Hannie:

Nou na een langzame start is het dan toch goed gekomen.
    De visdagen waren toch goed te noemen.
    Met als superdag de dinsdag.
    Woensdag toch ook weer veel gevangen,zelfs in de avond nog paar uurtjes mooie heilbotten gevangen.
    Nou maak van de laatste paar visuurtjes nog iets moois.
    En dan huisjes opruimen,soppen,koffers pakken,camper inruimen.
    Vanavond vast nog een koningsmaal,laatste neuten,slapen en morgen beginnen aan de terugreis.
    Ik wens de vliegers een een goeie vliegreis,jullie zijn waarschijnlijk morgenavond thuis.
    En de camperboys een veilige reis terug,geniet van alles onderweg.Waarschijnlijk zijn jullie maandagavond thuis.
    Groet Hannie

• 10 April 2014 - 16:38

Theo:

Leuk om te lezen dat er toch nog een leuke bak vis is gevangen en in ieder geval nog wat glimlachjes op de gezichten.
    Ik moet toch nog wat kwijt voor team 1, team 2 was activer met het vullen van hun site.
    Tot gisteren wist ik niet dat er 2 x een site was om de reis te lezen , op deze site was ook het verhaal van team 2 te lezen met de nodige foto's
    Leuk om te zien dat deze jongens ook spierballen hebben van het vissen.
    Voor de gene die het ook willen lezen in Google dit opvragen "waarbenjenu sov vissen"
    En de rest gaat vanzelf.

Gr. Theo en Dorris

P.s. Hans gefeliciteerd met je vrouwtje , ik ga wel een kadootje brengen.

• 10 April 2014 - 17:45

Yolande:

Ik hebben. Hou ons op de hoogte wens degenen die morgen terug vliegen een goede reis. Jullie kunnen terug kijken opeen mooie vangst. Degenen die met de camper terugkomen , een goede veilige reis. Doe rustig aan en maak er een gezellige reis van. Ik zie jullie terugkomst tegemoet. Ik hoop, dat de weersomstandigheden goed zijn. en dat jullie een beetje relaxte terugreis hebben. Houdt ons op de hoogte. Allemaal een goede reis.
    Groetjes Yolande

• 10 April 2014 - 18:21

Bé:

Hey stoere Noormannen,

Leuke visdag gehad maar ik mis nog wel de naam en een super vis van het opper hoofd Leen, Leen zijn de plastic beschermhoesjes wel van de pilkers af????. Wat is het dan mooi als men een paar euro betaald aan een man die de vis wil schoonmaken en fileren net als in Polen dan hadden jullie lekker aan de borrel gekund. Misschien is er een mogelijkheid dat men hem de volgende trip kan inhuren om de vis schoon te maken en te fileren. Maak er morgen nog een SUPERDAG van, ik hoor wel hoe het is afgelopen. Mocht er morgen weer zoveel vis worden gevangen, dan bel ik de Russen op om te vragen of men met een Antonov vrachtvliegtuig de vis kan ophalen uit Noorwegen en deze kan bezorgen in Nederland.

Gegroet,

Bé.

Verslag uit: Noorwegen, Hasvik

SOVZEEVISSEN opnieuw naar Soroya-Noorwegen

Soroya- Noorwegen
1e verslag

Nog 30 dagen dan vertrekken wij met de eerste groep van 5 man (Hans Bourquin, Leen Spaans, Dennis Klaassen, Luc Verhagen en Kees hartman) met een camper naar Soroya-Noorwegen om daar een week te gaan vissen. Het is een reis van zo 3100 km door Zweden en Finland en uiteindelijk Noord Noorwegen om dan bij Oksfjord de ferry te pakken naar Hasvik op het eiland Soroya. We vertrekken maandagmorgen 31 maart en hopen donderdag avond de laatste ferry te pakken naar Hasvik. De andere zes leden (Rick Zuidwijk, Ed Nielen, Martin van Os, Theo Schaasberg, Jan vd Meulen en Anton van Heijst) vertrekken donderdagavond 3 april met het vliegtuig en komen vrijdag morgen om 6.30 uur aan op Hasvik. Wij kunnen dan met vier boten ons een week uitleven met het vissen op grote skrei kabeljauw. In die tijd worden de grotere exemplaren gevangen de zgn skrei kabeljauw en dat er grote exemplaren rond zwemmen is een feit, pas nog is er een kabeljauw gevangen door beroepsvissers van 80 kg en 180 cm groot. Wij zijn trouwens al erg blij met 30+ kg vissen. Het is de bedoeling vanaf 31 maart elke dag een stukje te schrijven over onze belevenissen en foto’s te plaatsen.
Links onder op deze pagina kan men zich aanmelden op de mailinglist, je krijg dan automatisch bericht als er iets nieuws is geplaatst.

Leen Spaans
sovzeevissen.nl