Laatste dag - Reisverslag uit Hasvik, Noorwegen van Leen Spaans - WaarBenJij.nu Laatste dag - Reisverslag uit Hasvik, Noorwegen van Leen Spaans - WaarBenJij.nu

Laatste dag

Door: Leen

Blijf op de hoogte en volg Leen

24 Mei 2012 | Noorwegen, Hasvik

Omdat we het te druk hebben gehad met vissen en weinig slaap hebben gehad en ook nog een hele slechte internet verbinding, is het schrijven van een verslagje er een beetje mee ingeschoten. De afgelopen nacht waren we rond 5 uur terug en waren de vissen wat moeilijker te vangen dan de dagen ervoor maar er was genoeg om de koelboxen tot de rand te vullen. Vandaag vissen we alleen om ons record te gaan verbreken en gooide we de meeste vis netjes terug. Het was een zon overgoten dag met weinig wind en wat is het dan een verademing om tussen de besneeuwde bergen op het Noorse wateren rond te dobberen. De boot waar ik op vaarde met Dennis en Hans konden terug zien op een mooie laatste visdag, Hans ving zijn heilbot(je) en ik ving op mijn spinhengel een mooie kabeljauw van 12 kg, alleen Dennis bleef een beetje achter maar die had de afgelopen week al genoeg gevangen met zijn pilker.
De bootjes met Jan, Luc en Kees en Anton, Theo en Theo konden het niet echt maken. Het bootje met Ed, Martin en Ties vingen deze laatste dag ook wel goed, Ties dacht dat die vast zat en moest geholpen worden door de oude rotten, Martin en Ed, om een mooie kabeljauw eruit te halen. Zo rond negen uur waren alle bootjes terug in de haven en konden de bootjes worden leeg gehaald en worden schoongemaakt. Wij hadden gelukkig Dennis aan boot hij maakte de boot zo schoon dat die er weer als nieuw uit zag. Al met al denk ik dat iedereen terug kan zien op een fantastische week met grote vissen, mooi landschap en gezelligheid. Vandaag alles inpakken en schoonmaken. Om 18.15 uur gaat de Ferry, om ons terug te brengen naar het vaste land we hopen dan rond 22 uur in Alta te zijn waar een overnachting is gepland. De volgende dag vliegen we dan weer terug naar Nederland.

Leen

• 24 Mei 2012 - 06:10

Hannie:

Jammer dat het de eerste dagen zo slecht weer was en van vissen weinig is gekomen,maar goed de laatste dagen waren super dus toch geslaagde vakantie.Nou ik wens jullie een gezellige sop en inpak dag,een goeie reis vanavond,en een heerlijke nachtrust in Alta,maar dat zal wel lukken na van die dagen met weinig slaap,dan voor vrijdag 2 veilige vluchten en tot vrijdagavond.Hannie

• 24 Mei 2012 - 10:30

Leni Van Spronsen:

Leuke foto's en wat een stralende gezichten.
    Goede terug komst allemaal.
    Vandaag ga ik om 1800 uur met de boot naar Noorwegen en hoop net zo geslaagde week als jullie.

groet en welkom thuis leni.

• 24 Mei 2012 - 19:25

Mariska:

Ik zie jullie graag tegemoet.
    Ik wens jullie een goede terugreis.

Groetjes en tot vrijdag avond.