3e visdag - Reisverslag uit Leknes, Noorwegen van Leen Spaans - WaarBenJij.nu 3e visdag - Reisverslag uit Leknes, Noorwegen van Leen Spaans - WaarBenJij.nu

3e visdag

Door: Leen

Blijf op de hoogte en volg Leen

11 Mei 2019 | Noorwegen, Leknes

3e visdag

Vandaag de derde visdag, de vooruitzichten wat het weer betreft waren erg goed, dus we waren allemaal goede moed om vandaag de kisten vol te vangen. In het huis van Ed Nielen waren verschillende dingen ontvreemd, drank, vreemde zakjes met Portugese opdruk en een huissleutel. Ik weet niet of de politie is ingeschakeld en of alles weer terecht is. Wel weet ik dat een bewoner bij ons een heel raar gedrag vertoonde.
Na het ontbijt met alweer gebakken eieren van Luc ging de groep op weg naar de vis locaties. De visserij was vandaag erg taai en het was moeilijk om een visje te vangen maar toch werden er mooie grote gullen gevangen en waren er mooie aanbeten van heilbotten. Boudewijn heeft voor het eerst kennis gemaakt met jawel de heilbot, tijdens het ophalen bleek er een heilbot achter zijn big game shad aan te zitten met een aanbeet als gevolg ,helaas kon hij hem niet binnen halen wat uiteraard een grote teleurstelling was. De volgende keer hopelijk meer succes voor hem.
Ook de de discoboot heeft een aantal grote gullen mogen vangen maar ook enkele ‘’pipo’’vissen door onze specialist Hans B.
Bij onze boot ving Dennis weer een mooie koolvis van 97 cm ikzelf kon een mooie kabeljauw van ongeveer 95 cm vangen op mijn spinhengel. De koelboxen zijn al aardig vol en we hebben nog een paar dagen te gaan om het restant te vangen.
Vandaag is er vis gebakken, lekkere kibbeling van verse kabeljauw er was veel gebakken maar alles ging op.
Na het eten kwam de visgids nog even langs om te vertellen dat het slecht weer zou worden morgen. We konden niet naar de bekende stekken waar we de afgelopen dagen waren geweest. Er kon wel gevist worden maar dan aan de andere kant en waarschijnlijk in de regen maar dat zien we morgen wel weer.

Leen

• 11 Mei 2019 - 19:30

Hannie:

Als ik met Ed opvakantie ga gebeuren er nooit rare dingen.Belangrijkste is samen gezond uit ,samen gezond weer thuis.Verder mogen jullie plagen en dingen zoek maken.Fijn dat de koelboxen vol raken.Dan ga ik de vriezer leeg eten ,schoonmaken, en wachten tot stekker er in mag.Jammer van het weer zondag, lekker uitslapen,hengels en molens onderhouden Ajax kampioen zien worden en naar Max kijken.Nou welterusten,en morgen allemaal weer gezond op.

• 12 Mei 2019 - 02:35

Ziemek:

Hallo mannen, zo door de verhalen heem kan je opmaken dat de sfeer er goed in zit, top!
    Het zijn onvergetelijke momenten daar in hoge noorden op de zoute plas .
    Ik mis alleen nog wat foto’s
    Alvast een fijne visdag allemaal

• 12 Mei 2019 - 03:25

Loes:

Goedemorgen, zo te lezen is het weer ouderwets gezellig bij jullie. Hoop dat het weer een beetje goed blijft de laatste dagen. En jullie nog wat vissen binnen halen. Als dat niet zo is een advies blijf op je hoede. Je weet nooit wat er dan om je heen gebeurd

• 12 Mei 2019 - 03:33

Leni:

Wat een plezier hebben jullie. Hopelijk houden de vreemde dingen snel op en kunnen jullie rustig slapen. Toch maar de politie inschakelen die gekke Hollanders zullen ze zeggen. Wat een heerlijk gevoel dat de kisten vol raken, dus vandaag maar rustig aan doen maar dat zal wel niet lukken. Weer benieuwd wat voor spannend er vandaag gaat gebeuren. Heel veel plezier.

Groetjes Leni.

• 12 Mei 2019 - 06:42

Hannie:

Ziemek, bij de dagverslagen staan soms wat foto's.
    Ed belde vanmorgen al vroeg, ik net uit bed, via whats app met video, nou ik heb op de achtergrond de stemmen van alle vissers gehoord.Een serieus gesprek was toen niet meer mogelijk.
    Hij vertelde dat er buitengaats veel wind staat, maar dat er wel gevist kan worden.Hoop dat er geen zeezieken komen.

• 12 Mei 2019 - 07:43

Nel :

Goedemorgen allemaal,
    Weer een gezellig verhaal maar oh oh pas goed op jullie spullen en dan dat rare gedrag van die ene bewoner

• 12 Mei 2019 - 14:15

Els:

Hopelijk hebben jullie toch weer een goede visdag gehad, ondanks het slechtere weer!
    Ik begrijp dat morgen het zonnetje weer gaat doorbreken?
    Boud, wat jammer dat die heilbot je had verlaten! Misschien heb je er vandaag wel een (een paar?) binnengehaald?
    Wens jullie ook morgen weer een hele mooie (zonnige) visdag!