De eerste vistrip. - Reisverslag uit Hasvik, Noorwegen van Leen Spaans - WaarBenJij.nu De eerste vistrip. - Reisverslag uit Hasvik, Noorwegen van Leen Spaans - WaarBenJij.nu

De eerste vistrip.

Door: Leen

Blijf op de hoogte en volg Leen

19 Mei 2012 | Noorwegen, Hasvik

Na een goede tip van een oude Noor in de supermarkt zijn we voor de eerste keer het water op gegaan. Na eerst nog het één en ander klaar gemaakt te hebben gingen we met onze snelle boten het water op en waren snel op de plek waar we verwachte de eerste Noorse vissen te gaan vangen. Leen ving al bij de eerste uitgooi op zijn cutbaits zijn eerste heilbot(je) en Dennis een zeewolf een tijdje later ving ik een mooie zeewolf van 94 cm op mijn spinhengel.
Na verloop van tijd werd de wind iets sterker en wilde het wat dieper proberen tegenover de haven op ongeveer 100 meter diepte. Dennis was hier de gelukkigste met een aantal kabeljauwen van rond de meter. Hij beweerde zelf dat het door zijn vis kwaliteiten kwam maar wij denken dat het meer met zijn flikkerende lampje wat boven zijn pilker hing te maken had en anders was het gewoon geluk. Om een uur of 10 hadden we het wel gehad en zijn we even naar het bootje van Anton gevaren. Ook hier was genoeg gevangen en Theo v Z. Had eindelijk zijn eerste zeewolf. Na terugkomst in de de haven al de vis gefileerd en alles opgeruimd. Toen wij al lang terugwaren zo rond 23.30 uur kwam Kees vertellen dat Jan vd Meulen een forse vis had gevangen. Hij had niets teveel gezegd een kabeljauw van 1.20 mrt en zo 18 kg zwaar daar was de heilbot die Kees had gevangen maar klein mee. We zijn na eerst nog een paar drankjes te hebben genuttigd zo rond 1 uur naar bed gegaan.
Zo rond 2.30 uur werd ik opgeschrikt door een hoop kabaal er stond een oude Scheveninger samen met iemand uit Berkel Rooderijs en iemand die in het Zuiderpark woont aan de deur te bonzen. Ze kwamen pilkers halen voor het vissen morgen. Ik heb ze met enige aandrang weer naar hun eigen villa gestuurd, waar ze nog tot een uur of vijf zijn doorgegaan om allemaal sterke visverhalen met elkaar te delen.
Op het moment dat ik dat schrijft is Leen vis aan het bakken wat we gisteren gevangen hebben en we zo lekker als lunch gaan eten. Vandaag wordt er vanwege de wind waarschijnlijk niet meer met de boten gevist. Zo nog even proberen van de kant wat te vangen. Morgen weer een nieuw verslag.

Groeten uit een winderig Soroya
Hans B.

• 19 Mei 2012 - 14:19

Rick:

Super, super, super helemaal te gek.......... Wil nog meer foto,s zien. Eet smakelijk en vang ze straks van de kant nog even mooie vissen.

• 19 Mei 2012 - 14:49

Broer....:

Hoi Ties ""ouwe kloot"" alles goed? Heb jij het naar je zin :) reisverslag gelezen ziet er erg mooi uit allemaal. Het thuisfront mist je :). Geniet er nog van en tot snel.

Gr.Klaar,Thea,Ric,lotte

• 19 Mei 2012 - 17:12

Cindy:

Paps waar is de foto van je eerste zeewolf? Eerst bewijzen dan geloven :-) met mijn fototoestel. Veel liefs van ons XXX

• 19 Mei 2012 - 17:13

Monique:

Hallo daar gelukkig dat er vangst is ja de één wat groter en meer dan de ander dat zal altijd zo blijven ik denk dat het met geluk te maken heeft. Ja Den natuurlijk komt dit door je kwaliteiten je bent tenslotte kampioen strandvissen 2011 en je bent niet eens een scheveninger hihi.
    Leuke foto's hoop dat de wind zich een beetje inhoud. Veel vangst gewenst.

• 19 Mei 2012 - 17:15

De V:

Vul hier je reactie in...

• 19 Mei 2012 - 17:20

De Vischticjes:

Zo dat zijn mooie berichten en nog mooiere vangsten. Zit te watertanden hier, kan niet wachten al dat lekkers mooi gefileerd soldaat te maken.
    Jammer van het weer vandaag en morgen, dat wordt een echte " sjakie" dag..... en alles wat daarbij hoort.
    Vermaak jullie, maar dat lukt wel aan de foto's te zien.
    Tot gauw!

Groetjes van de oudste en de jongste Visch

• 19 Mei 2012 - 17:39

Yolande:

Gefeliciteerd met de goede vangst. Jullie hebben in ieder geval een paar lekkere maaltjes.
    De foto's zijn erg leuk.
    Dit belooft nog wat, als het beter weer gaat worden.
    Ik wens jullie smakelijk eten,een fijne avond en welterusten en kijk uit naar het volgende verslag.

• 19 Mei 2012 - 18:19

Rob, Zwager Dennis:

Hallo stoere mannen in het hele hoge noorden.
    Wat zullen jullie het naar de zin hebben, het is toch fantastisch om met een groep leuke mensen je hobby te kunnen delen. De vissen die jullie vangen zijn enorm groot!!! en in Nederland heel duur. Dennis je bent goed bezig daar met vangen, dat worden weer vissers verhalen op verjaardagen ;-)
    Mannen geniet van de mooie natuur en het vissen en maak er samen een niet te vergeten week van.

Groeten van Rob, Jacqueline, Mathijs en Kees

• 20 Mei 2012 - 07:47

An:

Wat een kanjers [de vis bedoel ik ]
    Ik hoop nog veel foto.s te mogen zien .Veel plezier
    groetjes An

• 20 Mei 2012 - 08:19

Rick:

Beste redactie in het hoge noorden. Hoe is het met mijn VVMC broeder Anton. Vangt hij ook nog vis of hebben jullie laten slapen aan boord van die Ferrie op weg naar de eind bestemming. Of is hij het personeel en vissers aldaar aan het overtuigen om lid te worden van de VVMC. Vak Vereniging Megafish Catchers.

• 20 Mei 2012 - 08:43

Lily-Ann:

Haha wat een leuke foto's, lekker zoenen met de vissen......
    geweldig, zooo groot!!! Eet smakelijk van de eerste vangsten
    GROETJES allemaal XX

• 20 Mei 2012 - 11:27

Lucia Van Der Meulen:

ziet er goed uit! veel plezier

• 20 Mei 2012 - 11:29

Rick:

Mannen, de wind gaat er uit. Morgen nog een kleine noord 5 met regen en dan dinsdag ZW4 lichte regen woensdag ZW3 droog donderdag ZW 3 droog. Ik leef echt mee vanuit hiero. Hier kan je dus echt niks aan doen. De weergoden bepalen het zelf. Maak er het beste van. Ties zet de boel op stelten. Dennis ga kamers overhoop halen. Anton ga de boel opnaaien. Kees ga op tafel staan dansen. Jan doe je gehoorapp: uit. Leen bedenk een list op Dennis terug te pakken van vorige keer. Enz enz Doe wat geks ga op met ze alle op rendieren jacht.

• 20 Mei 2012 - 17:50

Vrouw Van......:

He luitjes,
    een beetje late reactie maar doe mijn best om wel te reageren.
    Op deze manier gaat het goed komen.
    Maar ik vrees het voor de overige week al wil ik niet al te negatief doen.
    Heel veel succes met al het vis dat jullie nog gaan vangen.

Groeten Mariska